ads
لوگو علی بلبرینگ
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

راهنمای خرید و فروش بلبرینگ صنعتی

دسته بندی :مقاله انواع بلبرینگ 26 ژانویه 2021 maziar 1255

فروش بلبرینگ صنعتی امروزه با توجه به گسترش صنایع و نیز پیشرفت تکنولوژی با افزایش چشمگیری روبرو شده است. به همین دلیل عده ای افراد سودجو با فروش محصولات بی کیفیت و تقلبی نسبت به افزایش سطح درآمد خود در تلاش هستند. اما چرا کاربرد بلبرینگ ها در صنعت افزایش پیدا کرده است؟ پیش از خرید و فروش بلبرینگ صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

ارتباط فروش بلبرینگ صنعتی و کاربرد آن

به طور کلی بین میزان فروش بلبرینگ صنعتی و کاربرد آن در صنعت، ارتباط مستقیمی وجود دارد. به گونه ای که هر چه کاربرد این دسته از تجهیزات مکانیکی در صنعت بیشتر شود، میزان فروش آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما وظیفه اصلی این تجهیزات چیست؟ چرا صنعت به بلبرینگ های با کیفیت نیاز دارد؟

برای پاسخ به این سوالات باید در ابتدا ساختار تجهیزات و دستگاه های صنعتی مورد ارزیابی قرار گیرد. به طور کلی در هر یک از دستگاه های صنعتی، جعبه ای تحت عنوان گیربکس وجود دارد‌ در این جعبه عمدتا شافت ها و چرخدنده ها وظیفه تبدیل نیرو به سرعت و یا سرعت به نیرو را برعهده دارند. اما برای این کار به وسیله نیاز دارند که ضمن برقراری ارتباط آن ها با بدنه، امکان چرخش آزاد ان ها را نیز فراهم کند.

بلبرینگ های صنعتی با توجه ویژگی های ساختاری که دارند، به خوبی از عهده این مشکل بر می آیند. به طور کلی این تجهیزات از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و وظیفه دارند تا شفت موجود در گیربکس ها را به بدنه متصل نمایند. به طور کلی برای هر شفت با توجه به نوع گیربکس موجود و طول شفت حداقل به دو بلبرینگ صنعتی نیاز است. به همین دلیل است که امروزه فروش بلبرینگ صنعتی در جهان با افزایش چشمگیری روبرو است.

خرید و فروش بلبرینگ صنعتی, بلبرینگ صنعتی,خرید بلبرینگ صنعتی

بخش های مختلف بلبرینگ صنعتی

به طور کلی این دسته از تجهیزات مکانیکی برای رسیدن به هدف خود از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ داخلی
  • رینگ خارجی
  • ساچمه
  • قفسه
  • شیلد

فروش بلبرینگ صنعتی بیشتر است یا رولبرینگ؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا با تفاوت های موجود در میان این دو دسته از یاتاقان های پرکاربرد در صنعت پرداخته شود.

در اینجا بخوانید:انواع رولبرینگ صنعتی کدامند؟ تفاوت رولبرینگ و بلبرینگ در چیست؟

بلبرینگ صنعتی

همانطور که گفته شد، یاتاقان های به کار رفته در صنعت، عمدتا از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. از جمله بخشی که در خرید و فروش بلبرینگ صنعتی تاثیر گذار است، می توان به ساچمه ها اشاره کرد. به طور کلی ساچمه های به کار رفته در بلبرینگ صنعتی عمدتا به صورت کروی شکل هستند‌. به این ترتیب محل برخورد نیرو وارد شده به این ساچمه ها با رینگ داخلی و خارجی به صورت یک نقطه خواهد بود.

به طور کلی تمرکز نیرو در یک نقطه سبب می شود تا به طور قابل توجهی میزان آسیب پذیری بلبرینگ به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. به همین دلیل عمدتا این دسته از تجهیزات در گیربکس هایی با توان بالا مورد استفاده قرار نمی گیرند.

رولبرینگ صنعتی

به طور کلی در ساختار رولبرینگ ها برخلاف بلبرینگ های صنعتی، از ساچمه هایی با شکل های هندسی متفاوت و کشیده استفاده می شود. به کار گیری این ساچمه ها سبب می شود تا سطح تماس بین ساچمه ها و سنگ های داخلی و خارجی به یک خط تبدیل شود. به این ترتیب آستانه تحمل این دسته از تجهیزات در برابر بارهای سنگین افزایش پیدا می کند. اما رولبرینگ ها نسبت به بلبرینگ های صنعتی، در برابر سرعت های دورانی بسیار بالا از خود مقاومت بسیار پایینی نشان می دهد‌. به طور کلی میزان فروش رولبرینگ ها در گیربکس هایی با سرعت دورانی پایین و قدرت بالا بیشتر از فروش بلبرینگ صنعتی است.

خرید و فروش بلبرینگ صنعتی, بلبرینگ صنعتی,خرید بلبرینگ صنعتی

نقش برند در فروش بلبرینگ صنعتی

به طور کلی برند های تولید کننده بلبرینگ های صنعتی در قیمت و همچنین میزان فروش این محصولات تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل اکثر فروشندگان بلبرینگ توصیه می کنند که پیش از خرید این تجهیزات حتما با برند های تولید کننده آن ها آشنا شوید. از جمله معتبرترین برند های تولید کننده بلبرینگ صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- SKF

2-UBC

3-NSK

4-INA

5-NTN

پیش از خرید و فروش بلبرینگ صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد!

به طور کلی عوامل متعددی در خرید و فروش بلبرینگ صنعتی تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع بسته بندی بلبرینگ

شاید یا خود بپرسید که بسته بندی چه ارتباطی با میزان فروش بلبرینگ صنعتی دارد؟ به طور کلی اکثر فروشندگان بلبرینگ تقلبی، به منظور افزایش سود خود، بسته بندی مناسبی را برای بلبرینگ ها در نظر نمی گیرند. این در حالی است که تولید کنندگان اصلی در فرآیند بسته بندی محصولات خود، نهایت ظرافت را به کار می گیرند. تا به این واسطه رضایت مشتریان را جلب کنند. به همین دلیل پیش از خرید بلبرینگ صنعتی حتما به بسته بندی آن ها باید توجه کرد.

خرید و فروش بلبرینگ صنعتی, بلبرینگ صنعتی,خرید بلبرینگ صنعتی

میزان بار محوری و شعاعی وارد شده بر بلبرینگ

از دیگر عواملی که در هنگام خرید و فروش بلبرینگ صنعتی باید تحت بررسی قرار دهید، می توان به میزان نیروی وارد شده اشاره کرد. همانطور که گفته شد، اکثر بلبرینگ هایی که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند، دارای آستانه تحمل مشخصی هستند. در صورتی که نیروی وارد شده به این تجهیزات از آستانه تحمل آن ها بیشتر باشد، طول عمر بلبرینگ ها به شدت کاهش پیدا می کند.

میزان آلودگی موجود در محیط

آلودگی محیطی از جمله مباحث بسیار مهمی است که فروشندگان در هنگام فروش بلبرینگ صنعتی، با مشتریان خود مطرح می کنند. به طور کلی در صورتی که گرد و غبار و آلودگی محیط مورد نظر زیاد باشد، بلبرینگ ها پس از مدتی دچار آسیب دیدگی می شوند. به طور کلی این آلودگی ها سبب سایش ساچمه ها و افزایش احتمال بروز پوسته ای شدن در آن ها می شود. عمدتا اکثر فروشندگان بلبرینگ صنعتی، به مشتریان خود توصیه می کنند در چنین محیط هایی از بلبرینگ های شیلد دار استفاده کنند. این بلبرینگ ها آب بند بوده و از نفوذ هرگونه آلودگی و غبار به درون بلبرینگ جلوگیری می کنند.

maziar

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

  1. علیرضا قاسمی گفته؛
    12:54 2023/09/11

    چقدر ساده و کاربردی توضیح دادید ممنونم، فقط یه سوال داشتم. توی یه رپورتاژی تو اقتصاد ژورنال خوندم که بهترین بلبرینگ برای بارهای شعاعی بلبرینگ توپی هستش، خواستم بدونم شما تائید میکنید این موضوع رو یا بلبرینگ استوانه ای هم جواب میده؟

    • علی شریعتی گفته؛
      11:01 2023/09/18

      با سلام ، ممنون از شما که همراه هستید ، در جواب سوال شما ، اگر منظور شما از بلبرینگ توپی بلبرینگ های single row ball bearing هستش که اطلاعات اشتباهی دریافت کردید ، برای مثال بلبرینگ 6202 که از این مدل هست ، فقط مناسب بار محوری هست.
      بهترین انتخاب برای بار شعاعی Cylindrical roller bearings ها هستنکه ساچمه های استوانه ای دارند.
      angular contact ها تنها تیپی هستن که با توجه به ساچمه گرد (توپی) هم بار شعاعی و هم بار محوری را میتوانند با توجه به جفت استفاده کردن ذر ذو سر شفت تحمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0