ads
لوگو علی بلبرینگ
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

رولبرینگ کف گرد و انواع آن

دسته بندی :رولبرینگ, مقاله 10 ژوئن 2021 maziar 1432

رولبرینگ کف گرد یکی از انواع خاص با کاربری بالا از رولبرینگ‌ها می‌باشد که نوع باری که تعلیق می‌کند با رولبرینگ‌های عمومی متفاوت می‌باشد. رولبرینگ‌های کـف گـرد بار هایی در راستای محور شافت را تعلیق می‌کنند و هم بصورت بسته با رینگ‌های بیرونی و هم بصورت باز یعنی تلفیقی از ساچمه و کیج مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رولبریـنگ‌های کـف گـرد از انواع مختلفی ساچمه بر حسب نوع کاربری و فضایی که برای اتصال در اختیار دارند بهره می‌برند که در این میان استفاده از ساچمه‌های سوزنی، استوانه‌ای و دارای بیشترین میزان کاربری است. این رولبریـنگ از نوع دیگر برینگ‌های دوار می‌باشد که همانند دیگر رولبرینگ‌ها در این حالت اجازه چرخش بین آنها وجود دارد اما از آنها برای تحمل نیروی محوری خیلی زیاد موازی با محور شفت در حین دوران نیز ساخته شده است.

رولبرینگ‌های کـف گـرد در کل برای تحمل مقدار زیادی از نیروی مختلف ساخته شده است . بلبرینگ کـف گـرد نسبت به رولبرینـگ کـف گرد دارای قابلیت بارگیری کمتری به سبب تمرکز بالای تنش در داخل ساچمه‌ها بوده و برای مصارف مختلفی  مورداستفاده نیزقرار گرفته است که نیروی محوری کمتری را باید تحمل کنند.

 انواع رولبرینگ کف گرد:

رولبرینگ کف گرد ساچمه سوزنی

این نوع رولبرینگ به رولبرینگ سوزنی کــف گـرد نیز شهرت دارد با بکارگیری ساچمه‌های استوانه‌ای با قطر بسیار کم تولید می‌شود. استفاده از این رولبرینگ کف گرد در صنایع اغلب در مواردی که فضای طراحی شده برای رولبرینگ بسیار محدود است صورت می‌پذیرد و در غیر این شرایط اصطکاک بالای ناشی از سرعت زاویه‌ای این ساچمه‌ها از معایب اصلی آنها محسوب می‌شود.

رولبرینـگ کـف گـرد ساچمه استوانه‌ای

رولبرینـگ کــف گـرد ساچمه استوانه‌ای کاربری محدودی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که درجه آزادی این قبیل ساچمه‌ها برای اتصال بر روی رولبرینگ کف گرد بسیار محدود و نامناسب است. با این حال قابلیت‌های بالا در میزان بارگذاری وزنی سبب استفاده از این قبیل رولبرینگ‌ها در برخی کاربری‌ها می‌شود.

رولبرینگ استوانه ای بشکه ای

 با بهره‌گیری از ساچمه‌های بشکه‌ای تولید شده و طراحی بینابینی بلبرینگ کف گرد و رولـبرینگ کفگرد را دارد یعنی حد بالاتری از بارگذاری بلبرینگ کـف گـرد و حد مناسب‌تری از درجه آزادی رولبـرینگ کـف گـرد استوانه‌ای را دارد. از رولبرینگ‌های کـف گـرد بشکه‌ای و رولبرینـگ استوانه‌ای در مواقعی استفاده می‌گردد که بار محوری زیاد نیازداشته باشد

رولبرینـگ کـف گـرد ساچمه نیمه مخروطی

 در واقع درجه و زاویه کونیک این ساچمه‌ها بسیار اندک می‌باشد که برای جبران درجه آزادی کم ساچمه‌های رولبـرینگ استوانه‌ای کف گرد طراحی شده است. شکل رینگ و کونس این رولبرینگ‌ها نیز اندکی متفاوت می‌باشد.

مشخصات مکانیکی رولبـرینگ کـف گرد :

رولبرینگ کــف گـرد دو مشخصه مکانیکی بسیار مهم دارد که عبارتند از قابلیت بالای تحمل بار‌های محوری به سبب شکل و سطح مقطع بالای ساچمه‌ها و سطح تماس بسیار بالاتری که نسبت به بلبرینگ کف گرد با سطح کونس و رینگ دارند و دوم قابلیت‌های کم رولبرینگ کف گرد در سرعت‌های زاویه‌ای بالا بدین معنا که با بالا رفتن سرعت زاویه‌ای امکان انحراف از محور شافت متصل به رولبرینگ کف گرد بالاتر رفته و این دسته از رولبرینگ‌های صنعتی برای تغییر زاویه اتصال آمادگی چندانی ندارند.

البته در اغلب موارد در مصارف رولبرینگ کف گرد با توجه به وزن بالایی که از جانب اتصالات شافت اعمال می‌شود سرعت زاویه‌ای چندان بالایی نیز در دینامیک ماشین اتفاق نمی‌افتد.

maziar

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0